nuffnang

Jumaat, 11 Julai 2014

GLA MERAWAT CYST

Kecutkan cyst & hilangkan senggugut dengan Gla Complex



Apa itu ovarian cyst ?

Cyst ialah sejenis ketumbuhan. Ianya bukanlah penyakit kanser kerana ia tidak merebak secara merbahaya. Ketumbuhan ini membesar secara perlahan-lahan tanpa merebak ke tempat lain seperti paru-paru & hati. Ia sebenarnya kelompong nipis yang mengandungi air yang berada di dalam ovari. Kelompong seperti ini biasanya normal fisiologi wanita yang subur kerana kelompong ini mengandungi telur wanita.

Namun apabila telur ini tidak menetas, dan saiznya melebihi 2cm, maka ianya dinamakan "ovarian cyst". Saiznya boleh bertambah besar selagi ianya tidak menetas. Ianya mungkin sekecil biji kacang atau sebesar buah tembikai. Pembedahan hanya dinasihatkan apabila saiznya mencapai 5cm. Jika dibiarkan, kemungkinan cyst akan pecah sendiri dan akan mengakibatkan pendarahan yang banyak.

Endometriosis & polycystic ovarian syndrome adalah cyst yang akan mengganggu kesuburan seseorang wanita. Potensi untuk hamil juga turut terganggu. Selain itu, wanita yang mempunyai cyst, kitaran haidnya akan terjejas. Tidak lagi mengikut kitaran haid yang normal. Mereka juga akan mendapat sembelit, kerap kencing & berasa sakit di abdomen ketika awal & akhir haid. Sesetengah wanita akan mendapat senggugut yang teruk disebabkan oleh cyst.

BAGAIMANA GLA COMPLEX MEMBANTU KECUTKAN CYST ?

Secara amnya, cyst disebabkan oleh hormon tubuh yang tidak stabil. Gla Complex pula membantu untuk menstabilkan hormon tubuh. Kebanyakkan GLA (gamma-linolenic acid) yang biasa, dihasilkan dari evening Primrose Oil (EPO) yang mana kebiasaanya digunakan untuk menstabilkan hormon. Tetapi GLA dari Shaklee diekstrak dari borage yang mengandungi lebih dari 2 kali ganda GLA dalam EPO. Borage juga adalah 3 kali lebih dari segi bioavailabiliti dan 3 kali lebih berkesan dari EPO.

Setiap kapsul Gla Complex mengandungi lebih 300mg GLA yang mana ianya adalah sumber terbaik Omega-6. Ia digabungkan  dengan minyak bunga matahari & vitamin E untuk meningkatkan keberkesanan dan kestabilannya.


Posted via Blogaway

Tiada ulasan: