nuffnang

Khamis, 12 Jun 2014

Cegah SAWAN

Seperti yang diketahui, penyakit sawan ialah sejenis penyakit kronik yang memerlukan rawatan jangka masa panjang. Ia terjadi disebabkan gangguan pada membren2 sel dalam otak iaitu manifestasi yang terjadi bergantung pada bahagian saraf otak yang terbabit, ini biasa terjadi bila otot tiba-tiba kejang dan biasanya dengan beberapa symptom termasuklah demam panas yang melampau dan strees.

Jika kita telah maklum dimana salah silah keluarga kita pernah diserang sawan, atau anak kita sendiri pernah diserang sawan, maka eloklah kiranya kita mengambil langkah berjaga-jaga untuk mengelakkan sawan sebelum berlaku atau mencegah serangan sawan berulang.

Secara amnya, bila serangan sawan terjadi terlalu kerap ia boleh menyebabkan kerosakan pada bahagian otak. Sesetengah ubat sawan jika diambil terlalu banyak (berlebihan) juga boleh menyebabkan anak kurang cergas dan hilang tumpuan ketika belajar.

Langkah pencegahan termasuklah dengan mengambil supplement. Tujuan utama pengambilan supplement ini ialah sebagai langkah pencegahan untuk memastikan pesakit tidak lagi diserang sawan & dapat menjalani kehidupan dengan normal. Oleh kerana punca sawan adalah kerana demam panas dan strees, maka dicadangkan mengambil supplement yang dapat membantu untuk mengelakkan demam panas yang melampau dan juga supplement yang membantu kita untuk lebih relax dan tidak stress. Untuk kanak-kanak yang biasa diserang sawan selepas demam panas, dicadangkan mengambil Meal Shakes dan Omega Guard untuk menguatkan sistem imunisasi bada mereka.

Mengandungi 28 jenis vitamin dan mineral atau kita panggil juga ia sebagai multivitamin. Terdapat banyak kegunaan, selaoin membantu meningkatkan system imun badan, Meal Shake juga bagus untuk menangani masalah Eczema anak dan anak demam. Meal Shake juga membantu menambah selera makan anak dan merawat sembelit kerana didalam Meal Shake ini mengandungi mineral Zinc yang berfungsi untuk merangsang selera makan anak dan Fiber untuk membantu anak melawas.

Omega Guard pula dihasilkan dari minyak ikan tulen yang mana menurut kajian , sebahagian dari sel otak kita terdiri dari Omega. Omega Guard dikatakan mampu melembutkan sel-sel otak untukmembantu perjalanan serotonin agar menjadi lebih lancer. Serotonin pula merupakan hormone yang dihasilkan dibahagian otak yang membantu kita bermood ceria dan gembira.

Bagi orang dewasa yang mengalami masalah sawan atau berkemungkinan diserang sawan, kita cadangkan supplement Nutriferon dan B Complex.

Bertindak mengaktifkan sel pertahanan badan supaya ia nya dapat melawan virus dikala tubuh diserang. Nutriferon juga dikenali sebagai penguat system pertahanan tubuh.

Sangat bagus untuk merangsang penghasilan hormone serotonin. Sebab itu jika kita stress kita sangat digalakkan untuk mengambil B Complex.


Jom sihat bersama Shaklee.... Untuk dapatkan Vitamin anda dengan SERVIS PANTAS.. Jomm....Hubungi Saya Segera : ●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●● ~~~Perunding Vitamin Anda : ~~~, ♡♡ Nurhadira Shokri ♡♡ Shaklee Independent Distributor ♡♡ [ ID No : 1105799 ] ♡♡ Contact No : 012 981 0656

Tiada ulasan: