nuffnang

Isnin, 9 Jun 2014

TIP KANAK-KANAK: Kenali Sebab Kenapa Kanak-Kanak Obesiti


Assalamualaikum semua,
Apa khabar petang ni? Masih dalam monday mood ke? Jom ceriakan hari anda dengan membaca info menarik ini.. hehee..
Siapa yang suka tengok kanak-kanak gemuk? Sila angkat tangan.. hehee.. Saya akui, kanak-kanak gemuk, memang comel, tetapi, hakikatnya gemuk kanak-kanak sama bahayanya gemuk orang dewasa. Kanak-kanak gemuk cenderung dapat penyakit kencing manis tau.. Jadi, jangan biarkan kecomelan mereka musnah kerana penyakit yang merbahaya ini..
Cute tak? Rasa nak cubit je pipi dia.. Peluk pun best ni.. hehe

Jom kita sama-sama baca sebab kenapa kanak-kanak boleh gemuk.

  • Keturunan atau struktur genetik. Hampir 35 peratus kes obesiti dikesan dalam kalangan kanak-kanak yang ibu bapa mereka mempunyai berat badan normal. Secara amnya, kanak-kanak mempunyai risiko menjadi obes yang lebih tinggi jika ibu bapa mereka juga obes.
  • Terdapat kelebihan tenaga yang positif iaitu berlaku pengambilan makanan lebih daripada apa yang diperlukan. Situasi begini wujud apabila kita makan dengan berlebihan dan tidak melakukan aktiviti fizikal. Badan yang gemuk bukan hanya menyimpan lemak, tetapi ia juga mengandungi otot pejal.
  • Faktor belajar iaitu kanak-kanak mencontohi tabiat makan kurang sihat seperti makan berlebihan seperti yang dilakukan oleh ibu bapa mereka. Justeru, ibu bapa mesti menjadi teladan yang baik dan mengamalkan tabiat makan yang sihat untuk kebaikan anak mereka.
  •   /Makan dengan berlebihan menyebabkan kanak-kanak menjadi obes. Apabila mereka obes, kanak-kanak cenderung untuk terus makan dengan berlebihan kerana mereka memerlukan lebih tenaga untuk bergerak

p.s: Berminat untuk mengetahui lebih lanjut mengenai vitamin Shaklee dan membuat pesanan?



♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥
Yours Shaklee Independent Distributor
♥ Shaklee Independent Distributor [ ID No : 1105799]
♥ Contact No : 012-9810656
♥ Emel : nurhadirashokri@gmail.com
♥ Jom LIKE Facebook page saya untuk mendapatkan info-info terkini.
FB: http://www.facebook.com/deyrazbeautysvita
Sila PM Admin di sini : http://facebook.com/messages/deyrazbeautysvita


Jika anda WALK IN di mana-mana BRANCH SHAKLEE, silalah menggunakan ID saya 1105799 untuk mendapatkan supplement anda dengan HARGA YANG ISTIMEWA DAN MENJIMATKAN. Penghantaran Shaklee Penang dan Seluruh malaysia, Indonesia, China & Taiwan. Untuk Maklumat Lanjut tentang keahlian / pembelian produk atau menjana pendapatan dari rumah boleh berhubung terus dengan kami

"Sharing is Caring"

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Tiada ulasan: