nuffnang

Ahad, 15 Jun 2014

Perut berangin?..sakit ulu hati?

Set Gastrik Shaklee

Apa itu gastrik?Gastritis terjadi akibat dinding permukaan di dalam perut seseorang individu itu telah terhakis oleh asid gastric iaitu asid yang dikeluarkan oleh perut untuk mencernakan makanan. Hakisan pada permukaan dinding perut ini bukan berlaku dalam masa sehari malahan mungkin mengambil masa berbulan-bulan atau bertahun-tahun sebelum seseorang itu mengalami symptom/tanda-tanda sakit perut di bahagian ulu hati. Antara tanda-tanda penyakit gastric/gastritis: 

(a) Sakit ulu hati 
(b) Rasa mual 
(c) Rasa perut kembung 
(d) Kemungkinan pesakit juga akan muntah  

Jika saya telah mengidap penyakit gastrik apa yang perlu saya buat? 

1. Makan secara teratur 
2. Elakkan makanan yang pedas dan masam 
3. Elakkan minuman berkafein seperti kopi dan Nescafe 
4. Mengawal stress dengan bijak 
5. Elakkan minuman berkarbonat 
6. Berhenti merokok

Apa vitamin Shaklee untuk pesakit gastrik?

Ostematrix adalah supplement kalsium dengan magnesium dan vitamin D2. Ostematrix membantu meneutralkan asid yang telah memasuki esofagus dan menyebabkan pedih ulu hati. Faktor kekurangan kalsium dalam tubuh juga menyebabkan penyakit gastrik. Lebih baik mengamalkan Ostematrix yang lebih selamat dan semulajadi berbanding dengan ubat kapur hospital yang sintetik itu.

B-COMPLEX

Bertindak sebagai penenang kepada pesakit gastrik dan membantu mengatasi gastrik anda. Dengan supplement B-complex juga melengkapkan keperluan harian tubuh anda yang sangat diperlukan oleh tubuh dan saraf kita. berlainan sifat pain killer yang hanya bersifat menghilangkan sakit gastrik sementara.

PEPPERMINT GINGER

Antara kandungan utamanya ialah pudina, halia, pokok adas & cekur manis di mana ia melegakan ketidakselesaan perut dan usus, mual ketika mengandung, kembung perut, membantu penghadaman, melegakan gastrik dan membantu masalah alergi pada saluran usus.

ESP
Sumber protein unggul daripada kacang soya dalam ESP merupakan sejenis tumbuhan yang tinggi sifat alkalinya yang dapat meneutralkan keasidan di dalam perut. Nutrien protein yang terkandung di dalam ESP sangat membantu membina sel-sel badan yang baru bagi menggantikan sel-sel lama yang telah rosak akibat dihakis oleh asid hidroklorik berikutan proses pencernaan makanan. Minum ESP ketika perut kosong.

Bagaimana cara untuk mendapatkan set gastrik Shaklee ini? Hubungi saya
Sms@wassap@call
Diera 012 981 0656


Jom sihat bersama Shaklee.... Untuk dapatkan Vitamin anda dengan SERVIS PANTAS.. Jomm....Hubungi Saya Segera : ●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●● ~~~Perunding Vitamin Anda : ~~~, ♡♡ Nurhadira Shokri ♡♡ Shaklee Independent Distributor ♡♡ [ ID No : 1105799 ] ♡♡ Contact No : 012 981 0656

Tiada ulasan: