nuffnang

Sabtu, 14 Jun 2014

Atasi Rambut Gugur Dengan Vitamin Shaklee

Rambut umpama mahkota bagi wanita. Saya juga seperti anda, risau rambut semakin hari semakin nipis. Bila sikat pasti banyak helaian rambut yang melekat pada sikat. Saya ada bertanya kawan-kawan kenapa rambut gugur? Ada antara jawapan yang saya terima ialah hormon, pil perancang dan stress.

Jom baca 7 faktor rambut gugur

1) Penggunaan bahan kimia secara berlebihan. Ada yang suka mewarnakan rambutnya dan suka menggunakan bahan kimia untuk meluruskan rambut mereka. Penggunaan bahan kimia akan merosakkan rambut sehingga ke akarnya. Akibatnya, rambut gugur terjadi.

2) Perubahan hormon ketika mengandung dan melahirkan anak (untuk wanita). Ramai ibu mengandung dan ibu yang baru melahirkan anak mengalami masalah rambut gugur. Rambur mereka gugur di sebabkan perubahan hormon yang berlaku. Selain itu, hormon yang tidak stabil juga disebabkan pengambilan pil perancang.

3) Faktor seterusnya adalah genetik. Jika seorang ibu atau bapa mengalami masalah rambut gugur apabila umurnya meningkat, anak perempuan dan lelakinya juga akan alami masalah yang sama berdasarkan  faktor genetik.

4) Rambut gugur juga akan berlaku jika wanita/lelaki tersebut mengalami masalah aliran darah tidak lancar. Aliran darah yang tidak lancar di dalam badan boleh menjadi penyebab kepada rambut gugur.

5) Mempunyai masalah angin badan yang serius.

6) Selalu menarik rambut. Ada wanita mempunyai sikap menarik rambut sekuat hati ketika ingin mengikat rambut dan sebagainya.  Sikap sebegini boleh memberi kesan yang tidak baik pada akar rambut anda di mana ia akan jadi lemah dan senang untuk tercabut. Akibatnya, rambut anda akan gugur.

7) Gaya pemakanan yang tidak terkawal sehingga menyebabkan hormon di dalam badan juga boleh menjadi penyebab kepada rambut gugur.

******************************************************

Jangan terperanjat jika saya katakan kadar keguguran rambut yang normal antara 50-80 helai sehari. 

Sebelum helaian rambut ini tumbuh semula, folikel berada dalam keadaan ”rehat” (tidak tumbuh memanjang) selama 100 hari. Setelah 100 hari waktu berehat, folikel mula mengeluarkan helaian-helaian rambut.  Setiap helaian akan bertahan selama tiga hingga tujuh tahun sehingga ianya gugur dan digantikan dengan helaian baru. Ada kajian mengatakan helaian rambut akan bertahan selama 1000 hari.

Secara purata rambut akan tumbuh sepanjang setengah inci setiap bulan. Kadar pertumbuhan paling ketara ialah antara umur 16-24 tahun. Rambut akan tumbuh lebat pada usia berumur antara lima belas sehingga tiga puluh tahun.


Vitalea:menyediakan asas nutrisi, memastikan sel hidup, pertumbuhan sel baru, membantu pertumbuhan rambut, otot, kulit, kuku dan hormon.

 b complex: mengaktifkan 200 jenis enzim dan meransang regenerasi sel. Ini dapat memelihara pertumbuhan dan perkembangan sel rambut. Pemulihan yang disyorkan oleh doktor kepada orang yang mengidapinya ialah dengan pengambilan diet yang kaya dengan kandungan zink. Vitamin Zinc akan membantu mencegah keguguran rambut

Zinc complex:melawan tekanan, memastikan kesihatan fungsi saraf, meredakan sakit kepala, tekanan, kemurungan dan insomnia. Ia juga memperbaiki masalah kulit kepala, kelemumur, rambut gugur, beruban dan mengekalkan kesihatan rambut.

Bagaimana cara untuk mendapatkan set ini?

Hubungi saya


Jom sihat bersama Shaklee.... Untuk dapatkan Vitamin anda dengan SERVIS PANTAS.. Jomm....Hubungi Saya Segera : ●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●● ~~~Perunding Vitamin Anda : ~~~, ♡♡ Nurhadira Shokri ♡♡ Shaklee Independent Distributor ♡♡ [ ID No : 1105799 ] ♡♡ Contact No : 012 981 0656

Tiada ulasan: