nuffnang

Jumaat, 25 April 2014

B COMPLEX MEMBANTU MENANGANI STRESS


Stress atau tekanan merupakan tindakbalas seseorang terhadap sesuatu bebanan yang ditanggung secara berlebihan dalam suatu masa dan berasa bimbang tidak dapat menampungnya.
Reaksi seseorang dalam menghadapi sesuatu situasi yang tegang mempunyai hubungkait antara psikologikal dan fizikal iaitu minda dan tubuh badan. Jika tidak dikawal dengan baik maka akan memberi impak yang negatif kepada kesihatan mental, fizikal dan spiritual.
Stress berlaku apabila seseorang tidak dapat menerima situasi atau keadaan yang dihadapinya..Kehilangan sesuatu yang sangat penting dalam kehidupan juga boleh menyebabkan berlakunya stress.
Punca Stress
Terdapat banyak sebab atau punca berlakunya stress samada internal atau external iaitu masalah dalaman diri atau masalah luaran. Antara sebab-sebab yang boleh disenaraikan sebagai punca berlakunya stress adalah:

• Kematian orang yang paling rapat atau yang disayangi seperti kematian suami, isteri, ibu, bapa, ahli keluarga dan rakan karib.
• Perceraian antara suami dan isteri.
• Konflik dalam keluarga
• Diberhentikan atau kehilangan pekerjaan.
• Sukar mendapatkan pekerjaan.
• Tiada pekerjaan.
• Menanggung beban hutang yang banyak.
• Bercitarasa yang tinggi dalam kehidupan tetapi tidak berkemampuan.
• Belum menemui jodoh dalam usia yang sedang meningkat.
• Belum mendapat zuriat walaupun sudah lama berumahtangga.
• Masalah seksual.
• Pertambahan tugas di tempat kerja atau di rumah.
• Konflik di tempat kerja.
• Perpisahan dengan anak-anak.
• Menghadapi tindakan undang-undang.
• Gagal dalam sesuatu ujian atau peperiksaan.


Saya suka B complex BRAND Shaklee.......Kenapa?

Ia mengandungi Sistem Penyerapan Bioaktif~Asid folik tambahan dan vitamin B penting tidak mudah diserap.Oleh itu, Shaklee berjaya menghasilkan kandungan asid folik yang unik serta boleh membuatkan zat makanan lebih mudah diserap dan teknologi berpaten ini eksklusif untuk Shaklee.

~Mudah di telan.

~Mengandungi kesemua 8 Vitamin B yang penting termasuk 100% Nilai Harian biotin


Bagaimana B Complex membantu menangani Stress....

Vitamin B Complex terdiri dari- Vitamin B1, Vitamin B2, Vitamin B3 (niacin), Vitamin B5, Vitamin B6, Vitamin B9 (asid folic), Vitamin B12...

Kesemua jenis vitamin B ni diperlukan oleh badan anda...

Vitamin B1~menggalakkan pertumbuhan dan merangsang fungsi otak, membantu kesihatan sistem saraf, mencegah kelesuan, meningkatkan stamina, membantu sistem pencernaan dan metabolisma.

Vitamin B2~Memproses asid amino dan lemak.Juga membantu mengaktifkan vitamin B-6 dan asid folic.

Vitamin B3~Membantu mengurngkan kolestrol didalam darah dan pengaliran kolestrol dalam darah;membantu dalam kesihatan kulit yang baik,membantu sistem pencernaan.. Kajian klinikal membuktikan kadar B3 yang rendah dapat menyebabkan depresi dan seterusnya meninggikan kadar utk menjadikan seseorang psyco/sakit mental

Vitamin B5~Membantu mengurangkan stress fizikal/mental; membantu mengurangkan penuaan pramatang.

Vitamin B6~Vitamin utama dalam proses asid amino. Mengawal serotonin didalam otak kerana ketidak seimbangan serotonin akan menyebabkan depressi.

Vitamin B9~Bersama2 dengan vitamin B12, vitamin B9 membantu fungsi neurotransmitter as well as aktiviti mengurangkan depresi didlm badan

Vitamin B12~Mengawal kesihatan sistem saraf dan membantu pembinaan sel darah. Kekurangan B12 akan menyebabkan depressi,tidak tenteram


SHARING TENTANG KEBAIKAN B COMPLEX.

1) Menukarkan makanan kepada tenaga - B Complex Shaklee membantu proses penghadaman, menukar lemak, karbohidrat dan protin kepada tenaga. Sekaligus mengurangkan masalah keletihan/kelesuan.

2) Melawan Tekanan - B Complex Shaklee memastikan kesihatan fungsi saraf. Sekaligus meredakan sakit kepala, tekanan, kemurungan dan insomnia.

3) Membantu Tumbesaran - B Complex Shaklee menggalakkan tumbesaran yang sihat dan normal pada bayi dan kanak-kanak. Membantu pembinaan DNA dan sel-sel baru serta mengurangkan risiko kecacatan otak atau tulang belakang.

4) Kesihatan Rambut - B Complex Shaklee memperbaiki masalah kulit kepala, kelemumur, rambut gugur, beruban dan mengekalkan kesihatan rambut. Ni sangat bagus bagi mereka yang ada masalah kekurangan rambut.

5) Kesihatan Mata - B Complex Shaklee mengurangkan masalah keletihan mata, katarak, meningkatkan kualiti penglihatan dan memperbaiki memori serta daya fokus anda.

6) Mengurangkan risiko mendapat anemia - B Complex Shaklee membantu pembentukan Sel Darah Merah yang sihat dan antibodi, merangsang peredaran darah dalam badan, memperbaiki kesihatan kardiovaskular, anemia, sakit kepala, pening, lemah semangat, keletihan, migrain, muntah-muntah, mabuk darat dan laut.

7) Meredakan Senggugut - B Complex Shaklee baik untuk masalah senggugut (PMS), meredakan kerisauan, keresahan dan masalah penghadaman terutama bagi mereka yang mengambil ubat hormon dan ubat tahan sakit.

8) B Complex Shaklee boleh mengurangkan risiko penyakit kerekahan mulut (mouth chilitis), jangkitan lidah (glossitis) dan nafas berbau.

9) Detoksifikasi - Meredakan Alahan.



♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥
Yours Shaklee Independent Distributor
♥ Shaklee Independent Distributor [ ID No : 1105799]
♥ Contact No : 012-9810656
♥ Emel : nurhadirashokri@gmail.com
♥ Jom LIKE Facebook page saya untuk mendapatkan info-info terkini.
FB: http://www.facebook.com/deyrazbeautysvita
Sila PM Admin di sini : http://facebook.com/messages/deyrazbeautysvita


Jika anda WALK IN di mana-mana BRANCH SHAKLEE, silalah menggunakan ID saya 1105799 untuk mendapatkan supplement anda dengan HARGA YANG ISTIMEWA DAN MENJIMATKAN. Penghantaran Shaklee Penang dan Seluruh malaysia, Indonesia, China & Taiwan. Untuk Maklumat Lanjut tentang keahlian / pembelian produk atau menjana pendapatan dari rumah boleh berhubung terus dengan kami

"Sharing is Caring"

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Tiada ulasan: