nuffnang

Jumaat, 25 April 2014

ECZEMA



Eczema merupakan masalah penyakit kulit yang biasa dialami di kalangan bayi. Terutamanya, di kalangan bayi yang berumur antara 2 - 6 bulan. Kebanyakan kes, ia berterusan sehingga peringkat kanak-kanak. Salah satu jenis ezcema ialah "Atopic Dermatitis."

Punca Eczema
Hingga kini, punca sebenar eczema masih belum dikenalpasti dengan sepenuhnya. Terdapat beberapa faktor dalaman dan luaran yang mencetuskan eczema seperti berikut:

Faktor-faktor Dalaman (Fizikal)
Ahli keluarga yang mempunyai sejarah yang mengalami penyakit eczema, asma atau allergi rhinitis.

Perubahan emosi yang ketara seperti keresahan dan stres.
Pemakanan dan minuman seperti alkohol, makanan tenusu, gandum, telur, makanan laut, pengawet dan pewarna makanan.

Faktor-faktor Luaran (Persekitaran)
Bahan-bahan iritasi: Asap rokok, bahan-bahan kimia, cuaca yang terlalu panas dan lembap atau di sebaliknya.

Alahan (Allergens): Sabun, syampu, serbuk bahan pencuci, kosmetik, kulat, debunga, haiwan peliharaan dan hama habuk rumah (house dust mites).



 


Ekzema adalah keadaan kulit yang kronik di mana kulit menjadi gatal, merah, kering dan merekah. Kira-kira 30% daripada semua keputusan diagnosis keatas simptom kulit melibatkan ekzema atopik. Ia memberi kesan yang sama kepada lelaki mahu pun wanita serta orang-orang dari latar belakang etnik yang berbeza. Kebanyakan kes di Eropah Barat, Amerika Utara dan Australia menjelaskan bilangan orang ramai yang dijangkiti penyakit ekzema ini telah meningkat pada tahun-tahun kebelakangan ini dan ini termasuklah di Asia dan Malaysia.

Apakah Simptom Simptom Penyakit Ekzema ?

Ekzema atopik adalah gejala penyakit kronik yang hadir disepanjang masa. Biasanya ia akan berlaku dan berterusan dalam tempoh waktu yang sangat lama. Sepanjang tempoh tersebut akan berlaku keadaan pelupasan dan perluapan yang mungkin teruk dan memerlukan rawatan intensif.

Antara simptom utama penyakit ini adalah seperti berikut:
1. Keadaan kulit akan pecah atau merekah
2. Kawasan kulit tertentu mungkin akan menjadi koyak
3. Kebiasaanya kulit dirasai sangat kering
4. Rasa gatal biasanya lebih teruk di waktu malam
5. Menggaru akan menyebabkan kulit seperti menebal.
6. Beberapa kawasan terlibat menjadi radang atau merah.
7. Kawasan kawasan radang kulit biasanya akan melepuh dan terkandung cecair.
8. Kulit mungkin akan bertompok merah atau berwarna coklat kelabu.
9. Sebahagian kulit mungkin akan kelihatan tompok tomok lebam kecil.


Kebiasaannya bagi penghidap eczema,doktor akan beri ubat sapu yang mengandungi steroid yang tinggi.  
 
Jadi,bolehkah Shaklee mengatasi masalah Eczema?

Produk Shaklee bukan berfungsi untuk merawat atau mengubati TETAPI berfungsi untuk mengatasi masalah ini dengan cara yang selamat serta natural untuk semua peringkat umur.

Cadangan produk daripada rangkaian Shaklee yang boleh membantu mengatasi masalah Eczema:-

1)Meal Shakes Shaklee Nutrisi lengkap - Mengandungi 24 jenis vitamin, mineral dan zat perlu.
-Mengandungi vitamin A, C, E, zink dan selenium yang merupakan agen antioksida berfungsi membaiki kulit yang rosak/cedera akibat Eczema.

2)Alfalfa berfungsi sebagai detoxs.Alfalfa adalah raja bagi segala tumbuhan dan herba. Kaya dengan kandungan klorofil yang dapat membantu masalah penyakit kulit seperti eczema.

3)Herbal Blend Multi purpose melegakan gatal -gatal dan kekeringan kulit. Diperbuat dengan ekstrak herbal semulajadi sage, rosemary dan horse chesnut yarrow.

4)Omega Guard membantu masalah Eczema dengan menguatkan membran sel-mencegah keradangan kulit & mengurangkan kegatalan. Ianya juga membantu melembapkan kulit~kulit kering menjadikan ezcema semakin teruk. Membantu melembutkan kulit.

5)Untuk Eczema kering dan bersisik digalakkan mandi bersama-sama dengan 5 titik Basic H sekurang-kurangnya sekali sehari. Basic H ini bertindak seperti Dettol yang mana fungsinya jauh lebih banyak daripada itu.








♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥
Yours Shaklee Independent Distributor
♥ Shaklee Independent Distributor [ ID No : 1105799]
♥ Contact No : 012-9810656
♥ Emel : nurhadirashokri@gmail.com
♥ Jom LIKE Facebook page saya untuk mendapatkan info-info terkini.
FB: http://www.facebook.com/deyrazbeautysvita
Sila PM Admin di sini : http://facebook.com/messages/deyrazbeautysvita


Jika anda WALK IN di mana-mana BRANCH SHAKLEE, silalah menggunakan ID saya 1105799 untuk mendapatkan supplement anda dengan HARGA YANG ISTIMEWA DAN MENJIMATKAN. Penghantaran Shaklee Penang dan Seluruh malaysia, Indonesia, China & Taiwan. Untuk Maklumat Lanjut tentang keahlian / pembelian produk atau menjana pendapatan dari rumah boleh berhubung terus dengan kami

"Sharing is Caring"

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Tiada ulasan: