nuffnang

Rabu, 21 Mei 2014

Alfafa Complex Shaklee



Alfalfa Shaklee merupakan Formula Shaklee Signature yang pada asalnya dibangunkan oleh Dr Shaklee dalam tahun 1950-an. Diperbuat daripada tanaman Alfalfa (Medicago sativa) secara organik di California yang bebas dari pestisid, herbasid dan menggunakan bahan kompos/baja bebas kimia. Alfalfa juga dikenali sebagaiRaja Segala Tumbuhan.

Medicago Sativa memiliki gred yang paling tinggi di kalangan tumbuhan alfalfa.Tumbuhan ini mengambil masa sekurangnya 2 tahun untuk membesar dan akarnya boleh mencapai sehingga 20 kaki ke dalam tanah untuk menyerap pelbagai nutrisi. 
Daun alfalfa dari Shaklee hanya dituai apabila ia telah mencapai tahap kematangan mutlak iaitu daun alfalfa yang telah matang kaya dengan klorofil. Daun-daun ini dikeringkan dengan udara secara semulajadi bagi mengekalkan nutrisi yang terkandung di dalamnya. Manakala bahagian lain yang tidak penting dilupuskan.

Kemudian, daun-daun yang telah dikeringkan akan dibiarkan menjadi serbuk sebelum dikompres menjadi tablet. Keseluruhan proses ini dijalankan di bawah pengawasan dan kawalan Shaklee yang sangat ketat dan teliti. Setiap tablet alfalfa Shaklee mengandungi 300mg.
Alfalfa merupakan  tumbuhan yang sangat kaya dengan pelbagai nutrisi dan zat galian. Kaya dengan protin, asid amino, klorofil, serat, 15 zat galian, 10 vitamin,8 enzim dan fitokimia.
 KHASIAT ALFALFA
  • Mencuci hati, darah dan usus – ia adalah makanan yang sangat beralkali, menghilangkan toksin,kolon, darah & mencantikkan kulit serta otot. 
  • Melawan  alahan – memperbaiki keadaan kulit dan hidung sensitif, kurap, bau badan dan ulat air  dengan berkesan. 
  • Memperbaiki masalah saluran penghadaman seperti kembung, ulser, gastrik, hepatitis & sembelit. 
  • Menyingkir lemak dan kolestrol – juga berkesan mencegah penyakit jantung, strok,darah tinggi , asma & kencing manis. 
  • Hanya Alfalfa sahaja mengandungi saponin seperti span yg bertindak sebagai serat yg menyerap kolestrol. 
  • Melawan tumur, melegakan keletihan serta mencegah/merawat atritis
KANDUNGAN MINERAL DALAM ALFALFA
  • KALSIUM – baik untuk tulang dan gigi 
  • ZAT BESI – diperlukan dalam pembinaan homoglobin 
  • KALIUM – perlu bagi saraf otot, tindakan jantung & tindak balas enzim 
  • SADIUM – mengawal keseimbangan cecair dalam badan, meneutralkan asid, menghalang pembekuan darah, mengaktifkan limpa, usus & fungsi perut. 
  • SILIKON MAGNESIUM – menangani masalah sembelit, ketahanan saraf, melindungi kulit dan merangsang fungsi otak.



♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥
Yours Shaklee Independent Distributor
♥ Shaklee Independent Distributor [ ID No : 1105799]
♥ Contact No : 012-9810656
♥ Emel : nurhadirashokri@gmail.com
♥ Jom LIKE Facebook page saya untuk mendapatkan info-info terkini.
FB: http://www.facebook.com/deyrazbeautysvita
Sila PM Admin di sini : http://facebook.com/messages/deyrazbeautysvita


Jika anda WALK IN di mana-mana BRANCH SHAKLEE, silalah menggunakan ID saya 1105799 untuk mendapatkan supplement anda dengan HARGA YANG ISTIMEWA DAN MENJIMATKAN. Penghantaran Shaklee Penang dan Seluruh malaysia, Indonesia, China & Taiwan. Untuk Maklumat Lanjut tentang keahlian / pembelian produk atau menjana pendapatan dari rumah boleh berhubung terus dengan kami

"Sharing is Caring"

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Tiada ulasan: