nuffnang

Selasa, 20 Mei 2014

Apa itu Sendi?





Apabila ditanya, apa itu sendi? Rata-rata kita menjawab: lutut, siku, pergelangan kaki, dan sebagainya adalah sendi. 
Sebahagian kita tahu apa itu sendi ttetapi gambaran yang kita berikan tentang fungsi sebenar sendi adalah kurang tepat. Bahkan ramai juga yang masih tidak tahu apakah itu sendi yang sebenar pada tubuh mereka sendiri.

Justeru, jom kita fahami dahulu maksud sebenar sendi pada tubuh seseorang. Sendi didefinisikan sebagai sistem kerangka di mana terjadinya titik pertemuan di mana dua atau lebih tulang.


Secara umumnya, ada sekitar 230 dan lebih sendi dalam tubuh manusia! Mungkin ada beberapa perbezaan jumlah ini jika dibandingkan antara janin dan orang dewasa. Untuk makluman, janin manusia memiliki 300 tulang awalnya kemudiannya berpadu hingga dilahirkan. Seorang dewasa rata-rata memiliki sekitar 206 tulang total. Banyak kan? 

Distribusi sendi Tubuh Manusia
Bahagian
Jumlah Tubuh Sendi
Tengkorak
86
Tenggorokan dan Leher
6
Toraks / dada
66
Tulang belakang dan Panggul
76
Tangan, lengan dan jari
64
Betis, Kaki dan jari kaki
62

Jadi, pentingkah sendi pada tubuh manusia? Sudah tentu! 
Oleh kerana itu, kita perlu menjaga ciptaan Allah ini sebaiknya untuk memastikan kesihatan sendi yang berpanjangan. 

Untuk itu, Shaklee telah memformulasikan produk yang berfungsi untuk memberikan kesihatan kepada sendi kita agar lebih kuat dan sihat. :-)

Dan ini dia, Shaklee Advanced Joint Health Tablet

Shaklee Advanced Joint Health Tablet ialah satu formulasi proprietari yang menampilkan kombinasi bahan-bahan yang amat berkesan, yang dapat menyokong pergerakan, kelenturan sendi dan fungsi sendi yang sihat. Ia dihasilkan dari ramuan aktif yang bertindak dengan pantas bagi menyokong makanan kesihatan yang diperlukan oleh sendi-sendi.

sumber: Majalah Harmoni Julai 2012

Shaklee Advanced Joint Health Tablet mengandungi ekstrak unique Boswellia aktif dengan paten tertunda, ekstrak Jagung dan nutrien penting lain termasuk Zink, Tembaga, Mangan dan Vitamin C untuk membantu meningkatkan keselesaan sendi dan pergerakan. Dengan menggunakan tumbuhan dan bahan-bahan berasaskan mineral, Shaklee Advanced Joint Health Tablet ialah formula sayur-sayuran 100%.

Faedah pengambilan:
  • Ekstrak Boswelliannua mampu menyokong keselesaan sendi dengan menghalang pembentukan bahan kimia yang menyerang tulang rawan. Ia juga berfungsi sebagai anti-radang semulajadi
  • Bertindak sebagai kusyen bagi membantu mengekalkan tulang rawan.Kandungan ekstrak jagung merupakan sumber kepada glukosamina (bahan binaan utama bagi membina tulang rawn dan melincirkan sendi). Ia juga ditemui di dalam tendon dan ligamen
  • Kandungan zink, tembaga, mangan dan vitamin C boleh memelihara tisu peyambung supaya sentiasa sihat. Kandungan ini jugalah yang membekalkan nutrien bagi menyokong kolagen dan tisu peyambung lain yang memberi kekuatan kepada struktur sendi.
Testimonial pengguna- Keberkesannya terbukti dalam masa 5 hari.

AJT review First Day (21st June 2012):
"Saya nak share pengalaman saya makan Advanced Joint Tablet (AJT), walaupun baru sekali makan (malam tadi), kesannya memang menakjubkan. Dah 2-3hari kaki saya sakit especially kat pelipat lutut tu kan..memang sakit ya amat. Bila nak duduk antara dua sujud, sakitnya ALLAH je yang tahu..tu yang makan AJT tu, sebab dalam buku kecik tu ada bagitau boleh bantu sendi2 dan tulang rawan..and AJT ni best taken with Ostematrix. So, saya amik both sekaligus. 2 bj AJT, 2 bj Oste before sleep. Wahh! penangan lepas amik memang saya takleh nak tidur lena, maybe "short term healing crisis". Minum air banyak before sleep, sudahnya saya asyik ke toilet dan nak dijadikan cerita, 2-3hari ni pun saya batuk2..lepas makan AJT n Oste tu, saya tak batuk dah malam tadi. Gi toilet buang air sekali dengan kahak2 pun keluar (yg ni kena buatstudy lak apa significant function AJT n Oste ni boleh buangkan kahak..huhu..). Nak kira bangun berapa kali ke toilet tu saya pun tak pasti.

Sudahnya kol 4 pagi tadi baru dapat lena. Bangun kol 6 pagi tadi, solat Subuh, MASHA-ALLAH! pelipat lutut saya tak sakit langsung!! serius tak tipu..AlhamduLILLAH, badan rasa lebih ringan bila bangun tidur, jauh lebih ringan daripada saya consume Oste tetiap malam before this.

AJT review after 5 days (26th June 2012):
Woohoo! memang AJT the best! i konsisten makan ajt+oste harini dah masuk hari ke-6, serius kesan dia lain macam..segala2nya lancar..haha..bila cakap pasal segala2nya lancar..yea segala2nyalahh.. kalo u all ada problem sembelit amik oste (ni utk sape2 taknak amik alfalfa/herblax kan), amik sekali dgn AJT ni membantu..angin satu badan pun hilang..i rasa melayang2 je badan bangun pagi..dahler kurus kering..hahahaha..memang rasa best badan..takde lenguh2, pelipat lutut yang sakit haritu after 3 days totally hilang..ALhamduLILLAH..part badan or sendi2 yang selalu sakit, lenguh tu akan hilang..inshaALLAH.."






♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥
Yours Shaklee Independent Distributor
♥ Shaklee Independent Distributor [ ID No : 1105799]
♥ Contact No : 012-9810656
♥ Emel : nurhadirashokri@gmail.com
♥ Jom LIKE Facebook page saya untuk mendapatkan info-info terkini.
FB: http://www.facebook.com/deyrazbeautysvita
Sila PM Admin di sini : http://facebook.com/messages/deyrazbeautysvita


Jika anda WALK IN di mana-mana BRANCH SHAKLEE, silalah menggunakan ID saya 1105799 untuk mendapatkan supplement anda dengan HARGA YANG ISTIMEWA DAN MENJIMATKAN. Penghantaran Shaklee Penang dan Seluruh malaysia, Indonesia, China & Taiwan. Untuk Maklumat Lanjut tentang keahlian / pembelian produk atau menjana pendapatan dari rumah boleh berhubung terus dengan kami

"Sharing is Caring"

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Tiada ulasan: